Wasted Beers

Samen met Sircel, het moeder bedrijf van Wasted, zijn we gaan kijken naar de positionering van het biermerk. We hebben een merkdocument opgezet waarin de kernwaarden, het doel en de doelgroep bepaald werden. De kern hebben we samengevat tot de volgende pitch:

“Wist je dat er elke dag zo’n 800.000 broden worden weggegooit? Wasted bier is de oplossing voor één van de meest verspilde producten in Nederland! Dit circulaire biertje heeft karakter, niet alleen qua smaak, maar ook als merk. Wasted durft zich uit te spreken, trekt de geitenwollen sokken uit en betreed de markt met lef.”

Vanuit deze basis zijn we het logo gaan ontwikkelen, stoer met een knipoog naar circulairiteit. De volgende stap was het karakter van de vier toekomstige biersoorten in kaart te brengen. Wat past bij de smaaksensatie, hoe val je op in een verzadigde markt en hoe zorgen we ervoor dat elk biertje direct herkent wordt als Wasted?

De biersoorten worden allemaal opgebouwd uit drie elementen. Het label, biersoort gebonden kleurstellingen en een illustratieve achtergrond. De gekleurde illustraties visualiseren de smaaksensatie, brengen het verhaal in beeld en zorgen voor een unieke uitstraling. Het label zorgt voor een herkenbaar merk met karakter.

https://wastedbeers.nl

Wasted Beers

Wasted Beers website

Omdat samenwerken