NextDeli

Wanneer je iets nieuws in de digitale markt gaat zetten, dan is het zaak een goede balans te vinden tussen wat er er al voor handen is en waar je maatwerk in zet. NextDeli is voor Lyrisch zo’n project geweest waar we constant over die lijn liepen.

NextDeli is namelijk een uitgebreide webwinkel, met een store-in-store concept dat wij hebben ontwikkeld in opdracht. Het biedt leveranciers van verswaren (zoals brood, vlees, vis, groenten, drank, etc.) de mogelijkheid om direct aan hun klanten te leveren. Dus de groenteboer, bakker, viszaak en andere kleine bedrijven krijgen de kans om bij alle aanbieders te winkelen en niet alleen meer bij de tussenpersoon: de groothandel.

Bij de start van dit project waren er drie keuzes:

  1. We kiezen voor een heel erge basis software waar weinig techniek, maar ook weinig modulatie in naar voren komt, zoals Shopify.
  2. We kiezen voor WordPress in combinatie met WooCommerce en gaat daar maatwerk op leveren.
  3. We maken een maatwerksysteem dat we van de grond af opbouwen zoals we zelf willen.

Mede vanwege tijd, budget en mankracht is er gekozen voor optie 2. Woocommerce leent zich namelijk als een solide basis voor een uitgebreide webstore en er valt veel uit te breiden met plugins. Uiteindelijk werd de vraag, vanwege de explosieve groei, om veel maatwerk er aan te koppelen. Iets dat lyrisch ook in huis heeft, daarom hebben we meerdere WordPress en Woocommerce plug-ins ontwikkeld voor onze klant.

Na ruim een jaar bouwen en itereren aan nextdeli.com werd het bedrijf langzaam bekender en succesvoller. Wij hebben alle techniek netjes overgedragen aan een team dat in dienst genomen werd. Nu zien we nog regelmatig uitingen voorbij komen, waarbij Lyrisch aan de basis stond en dat maakt ons blij.

Kijk zelf op nextdeli.com

Website nextdeli.com
De website (homepage) van NextDeli.
Webshop Nextdeli
De webshop van NextDeli met enorm veel mogelijkheden, filters en keuzes.

Omdat samenwerken